Wednesday 10 February 2010

Kes Kecurian Blok F

Ahad, 7 Februari 2010 - Kes kecurian yang makin menular pada tahun ini ditambah lagi dengan satu lagi insiden yang berlaku di blok F pada hari Ahad lalu, jam 11-11.45 pagi. Mengikut laporan, rumah F7 menjadi mangsa kecurian. Antara barangan yang hilang :

1. Empat buah laptop
2. Tiga telefon bimbit
3. Dua biji kamera
4. Duit sebanyak 50LE.

Laporan polis telahpun dibuat dan kini sedang menunggu tindakan pihak polis untuk membuat siasatan lanjut. Pengerusi GMMSC menasihati semua mahasiswa dan mahasiswi untuk lebih berhati-hati pada masa akan datang bagi mengelakkan perkara yang sama berulang. Barangan peribadi adalah tanggungjawab setiap individu. Antara langkah-langkah boleh diambil untuk mengelakkan kes pecah rumah dan kecurian :

1. Sentiasa mengunci pintu dan tingkap apabila keluar daripada rumah.
2. Simpan barang-barang berharga di tempat tersembunyi semasa tiada di rumah (bercuti/bersiar-siar/pulang ke Malaysia)
3. Sekiranya ada orang Arab datang ke rumah untuk bayaran bil/baiki/bersihkan rumah, pastikan beliau dipantau setiap masa. Seelok-eloknya buka pintu apabila tuan rumah ada bersama orang Arab tersebut.
4. Maklumkan ketiadaan anda di rumah pada tuan rumah ataupun jiran Melayu sekiranya anda pergi bermusafir untuk tempoh yang tertentu.

Pihak GMMSC mengucapkan selamat bercuti dan sila jaga keselamatan diri, di mana sahaja anda berada.

Sekian.
Share This
Subscribe Here

0 comments:

Post a Comment

 

Site Info

Sebarang cadangan ataupun komen boleh menghubungi admin gmmsc di editorgmmsc@gmail.com

Random

Click Ads

Visitors

hit counter

Followers

Laman Rasmi GMN Mansoura Medical Students Council Copyright © 2009 BeMagazine Blogger Template is Designed by Blogger Template
In Collaboration with fifa