Program Jaulah Mega Dahab-Sinai
Program Jaulah Mega Dahab-Sinai anjuran gmmsc akan bermula pada 6/2/2010-17/2/2010. Program ini melibatkan 3 Trip, di mana setiap trip melibatkan 43 orang peserta, 2 orang tukang masak, 1 mushrif dan 4 ajk. Program yang memakan masa 4 hari 3 malam ini akan bermula pada 6/2/2009. Berikut merupakan tentative bagi program tersebut:
6/2/2010
12ooam -taklimat, BERTOLAK DARI MANSOURAH; melalui terusan suez, makan0
1200pm -makan1 di qalaah (kubu) sallahuddin
0400pm -tiba di dahab, taklimat, urusan check in hotel
0500pm -aktiviti bebas
0700pm -makan2
7/2/2010
0630am -taklimat
0645am - safari/snorkeling/aktiviti bebas (tanggungan sendiri)
0100pm - makan3
0300pm - bersiar siar di Blue Lagoon/aktiviti bebas (tanggungan sendiri)
0500pm - rehat
0800pm - BBQ & aktiviti berkumpulan
8/2/2010
0900am -check out, bertolak ke sinnai
1200pm - tiba di sinai, makan4, taklimat, check in hotel
0100pm - lawatan (makam Nabi Harun, Makam Nabi Soleh, St. Catherine, Fan Fajarat, dll)
0500pm - makan5, rehat
1100pm - taklimat, mula mendaki bukit
9/2/2010
0300am - tiba di puncak bukit, aktiviti bebas (menikmati matahari terbit)
0630am - mula menuruni bukit
1000am - makan6, tiba di hotel, check out hotel
1200pm - pulang ke mansourah singgah di Hamam Firaun
Tentatif yang sama untuk trip ke 2 dan trip ke 3. Makanan, pengangkutan, penerangan dan Marshall termasuk dalam pembayaran LE 335 bagi setiap perserta. Berikut merupakan senarai makanan:
makanan
0) makanan segera akan diberi semasa dalam perjalanan
1) Nasi Minyak + Ayam + Sambal + Ulam
2) Nasi Putih + Ayam Padprik
3) Nasi Goreng Special + Telur Mata
4) Nasi Minyak + Daging + Sambal + Ulam
5) Nasi Putih + Daging Merah
6) Nasi Putih + sup Daging + Sayur
Selain itu, perkara-perkara lain perlu dititiberatkan terutamanya keselamatan masing-masing. Berikut merupakan senarai keperluan yang WAJIB ada bersama para peserta:
Barang-barang keperluan
1) Set Personal hygiene
2) Baju tebal (penting semasa mendaki)
3) cap/snow cap
4) Kasut sport (kasut yang sesuai ketika mendaki)
5) Sarung tangan yang tebal and stoking yang tebal
7) Lampu suluh
8) Chocolate, Chewing Gum, makanan ‘junkfood’(sangat penting!)
9) Minuman tambahan (air mineral)
10) Ubat-ubatan (yang berkaitan @ semasa kecemasan)
11) dan barang barang lain yang dirasakan perlu...
Sebarang pertanyaan, bolehlah ym kepada BED (amr_usb@yahoo.com) dan azza (a_farhah89@yahoo.com)...hanya urusan ym sahaja akan dilayan!
PERINGATAN penting: Pastikan Visa anda tidak tamat tempoh!!!
Sila berikan Nama, Num Passport, Num Telefon, Blok dan Num rumah, Program dan Tahun seta deposit LE 150 bagi setiap pelajar...
Sekian, Terima Kasih...
0 comments:
Post a Comment